登录  
 加关注
   显示下一条  |  关闭
温馨提示!由于新浪微博认证机制调整,您的新浪微博帐号绑定已过期,请重新绑定!立即重新绑定新浪微博》  |  关闭

行者散步,摄影与回忆

Allow Mind to Wander

 
 
 

日志

 
 

【走进禅的生活方式】我永远不会放弃  

2010-06-15 10:37:10|  分类: 走进禅的生活方式 |  标签: |举报 |字号 订阅

  下载LOFTER 我的照片书  |

美国有一家很热门的博客,英文名为“ZINHABITS”,被美国《时代杂志》评为本年度美国最有人气的博客之一。在国内的一些博客中也发现有人在转载。我也很喜欢这位美国博主的生活态度和某些观点,这同今天提倡低碳、环保、健康的世界共识很协调,尽管和我们追求享受、物欲横流的当下背道而驰,但这样的声音或多或少是有益的,我会经常翻译他的一些博文,放在自己的日志中和大家一起共勉,但愿你我能一起走进禅的生活方式……

 

I've found that when I talk about simplifying or minimalism in general, people are generally positive …

我发现,当我谈到简单或最低限度生活方式的时候,人们普遍正面反应...

 

but when you get down to specifics, they're not always so enthusiastic.

但是开始认真考虑具体实施时,他们并不总是这么热情。

 

When I talk about giving up unnecessary shopping or clothes or shoes, many people balk.

当我谈论放弃不必要的购物或衣服或鞋子,很多人犹豫不前。

 

When I talk about giving up a car, or getting a smaller home, or not drinking sugary coffee drinks, or giving up junk food … I always hear a lot of people who say, “I'd love to be a minimalist, but I could never give up my ____.” (You can fill in the blank.)

当我谈论放弃汽车,或只要一个更小的住家,或不喝含糖咖啡饮料,或者放弃垃圾食物……我总是听到很多人说,“我很愿意成为一个接受最低限度生活方式的人,但要我放弃_____________(你可以自己填写)可做不到。” 

 

I thought the same thing, many times, when I'd hear about other people making changes.

很多时候,当我听到别人身上发生改变的时候,我也会这么想:

 

" I could never give that up,”  I thought to myself.

“我可从来不会放弃这一点,”我反省。

 

I was wrong.

其实我错了。

 

I said I could never give up my hamburgers or fried chicken, but now I'ma vegetarian.

我说过我可能永远不会放弃我的汉堡包,炸鸡,但现在我是素食主义者。

 

I said I could never give up my cable TV, but I've been without it for 6 or 7 years now.

我说过我可能永远不会放弃我的有线电视,但现在,我已经有6、7年时间没有它的陪伴了。

 

I said I could never give up my cigarettes, but I've been tobacco-free for nearly 5 years.

我说过我不可能放弃抽烟,但我远离烟草已近5年。

 

I said I could never give up my sweets, and now I only have a few bites now and then.

我说过我不可能放弃糖果,但现在我只偶而吃一点点。

 

I said I could never give up my car, but I barely drive now and am going car-free next month.

我说过我不可能放弃我的车,但我现在几乎很少开车,下月开始打算不再开车了。

 

I said I could never give up packaged foods, but now I almost only eat real food, unpackaged.

我说过我永远无法放弃袋装食品,但现在我几乎只吃无包装的、真正的健康食物。

 

I said I could never give up my coffee, but I recently have.

我说过我不可能放弃咖啡,但最近我放弃了。

 

I said I could never give up my running shoes, but now I run barefoot.

我说过我可能永远不会放弃我的跑步鞋,但现在我赤脚长跑。

 

I said I could never get down to a handful of clothes, but I have.

我说过我无法减少只保留一些必须的衣服,但我做到了。

 

I said I could never give up TV altogether, but I am.

我说过我永远无法完全放弃电视,但我最终放弃了。

 

If you think you could never do something …

如果你认为不可能也这样做……

 

stop saying it.

就不要这样说。

 

You just might surprise yourself.

你会和我一样,对自己感到惊讶的。

  评论这张
 
阅读(668)| 评论(10)

历史上的今天

评论

<#--最新日志,群博日志--> <#--推荐日志--> <#--引用记录--> <#--博主推荐--> <#--随机阅读--> <#--首页推荐--> <#--历史上的今天--> <#--被推荐日志--> <#--上一篇,下一篇--> <#-- 热度 --> <#-- 网易新闻广告 --> <#--右边模块结构--> <#--评论模块结构--> <#--引用模块结构--> <#--博主发起的投票-->
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

页脚

网易公司版权所有 ©1997-2018